Konkurs ElectroMobility Poland na elektryczny samochód rusza 13 marca 2017 roku.

Podczas konferencji prasowej spółka ElectroMobility Poland SA wraz z Ministerstwem Energii ogłosiły na stadionie PGE Narodowym konkurs na samochód elektryczny. Jego celem jest wybór 5 najlepszych koncepcji miejskiego pojazdu elektrycznego, który będzie mógł zostać wyprodukowany w celach komercyjnych.

Minister Energii Krzysztof Tchórzewski zwrócił uwagę, że mały, miejski samochód elektryczny, produkowany w Polsce, oparty na polskiej myśli technicznej to dla polskiego rynku motoryzacyjnego wyzwanie. – Jako Ministerstwo Energii wspieramy rozwój elektromobilności w Polsce, tworzymy warunki do tego, żeby polscy przedsiębiorcy działający w tym sektorze mogli z powodzeniem konkurować z europejskimi. Oczywiście to czy taki pojazd będzie w Polsce produkowany ostatecznie zweryfikuje rynek. Pewne jest, że to wyzwanie musimy i chcemy podjąć. Jestem przekonany, że nasze przedsięwzięcie odniesie sukces – przekonywał Minister Krzysztof Tchórzewski.

Wiceminister Energii Michał Kurtyka zaprezentował podażową stronę Planu rozwoju Elektromobilności. Rewolucja na rynku pojazdów, której jesteśmy świadkami to szansa dla nowych podmiotów na rzucenie rękawicy dużym firmom. Mamy przykłady, że jest to możliwe podkreślił Minister Kurtyka. Opracowaliśmy w ME pakiet rozwiązań, który ma pomóc polskim firmom zbudować swoją pozycję na rynku, którego ramy dopiero się budują – dodał.

Startujący 13 marca 2017 r. otwarty konkurs wyłoni pięciu laureatów projektu karoserii polskiego e-samochodu. Zwycięskie koncepcje stanowić będą podstawę do produkcji prototypów. Zgłoszenia będzie można składać przez stronę internetową www.emobilitypoland.pl.

Adresatami konkursu są osoby zawodowo zajmujące się szeroko rozumianym projektowaniem lub designem – mówił Krzysztof Kowalczyk, dyrektor zarządzający ElectroMobility Poland – Projekty nowoczesnego, miejskiego samochodu ekologicznego powinny z jednej strony uwzględniać najnowsze trendy stylizacyjno-konstrukcyjne oraz wpisywać się w koncepcję zintegrowanej komunikacji miejskiej, a jednocześnie oczekujemy, że zgłoszenia konkursowe będą uwzględniać specyfikę potrzeb polskich odbiorców.

Planowana droga do polskiego samochodu elektrycznego składać się będzie z czterech kroków:

  1. Konkurs na karoserię (połowa roku 2017) – profesjonalne jury wyłoni 5 wizualizacji, które posłużą do budowy prototypu. Każdy z 5 laureatów otrzyma po 50 tys. zł nagrody.
  2. Konkurs na prototyp (wiosna 2018) – na podstawie 5 zwycięskich koncepcji z pierwszego etapu kolejny konkurs wyłoni jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.
  3. Krótka seria i homologacja (2018+) – uzyskanie homologacji, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii pojazdów. Najlepiej ocenione pojazdy przejdą procedurę homologacyjną i będą wyprodukowane w krótkiej serii (do 100 sztuk łącznie).
  4. Produkcja seryjna – wybór modelu, który będzie przedmiotem komercjalizacji oraz rozpoczęcie produkcji.

HARMONOGRAM KONKURSU

6 MARCA – konferencja prasowa, ogłoszenie konkursu
13 MARCA – publikacja regulaminu konkursowego, rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń
DO 30 KWIETNIA – termin przyjmowania zgłoszeń
POŁOWA 2017 ROKU – ogłoszenie wyników konkursu na wizualizację
DO 30 WRZEŚNIA –  ogłoszenie konkursu na jeżdżący prototyp
WIOSNA 2018 – zakończenie konkursu na prototyp

 

Na etapie jeżdżących prototypów na najlepszy projekt ma głosować publiczność – Chcielibyśmy w ten sposób poznać gusta i oczekiwania Polaków w odniesieniu do auta miejskiego, którym chcieliby się poruczać w niedalekiej przyszłości – tłumaczy zamiary Minister Tchórzewski.

Organizatorem konkursu jest spółka ElectroMobility Poland SA. Patronat nad konkursem sprawują Ministerstwo Energii, Enea SA, Energa SA, PGE Polska Grupa Energetyczna SA i Tauron Polska Energia SA.

1 KOMENTARZ

Skomentuj Konkretna34 Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here