Znamy EKO-INSPRACJE 2017 roku. Wyróżnienia zostały przyznane w sześciu kategoriach. Nagrodzeni od lat stawiają na ekologię w swojej działalności. Otrzymane nagrody utwierdziły ich w przekonaniu, że to właściwy kierunek.

„Eko-Inspiracja” to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień ekologicznych w Polsce, a także jedno z największych na rynku wydarzeń propagujących idee zrównoważonego rozwoju. W ramach tej inicjatywy wyróżniane są innowacyjne i ekologiczne marki i produkty oferowane na polskim rynku, a także firmy, instytucje i organizacje zaangażowane na rzecz poszanowania środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju.

W środę 28 lutego odbył się finał V edycji internetowego plebiscytu „Eko-Inspiracja”. Gala połączona z debatą ekspercką odbyła się w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Partnerami plebiscytu były firmy: Gaz- System, Lotos, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, NFOŚIGW, BOŚ Bank i Energa.

W 2017 roku internauci i czytelnicy portalu ekorynek.com mogli wybierać firmy, organizacje i produkty w sześciu kategoriach. Pierwsza kategoria to FIRMA. W jej ramach można było głosować na przedsiębiorstwa zaangażowane a rzecz ekologii i poszanowania środowiska naturalnego, promujące idee zrównoważonego rozwoju. Druga kategoria to PRODUKT. W tej części chodziło o wybór innowacyjnych rozwiązań i produktów, spełniających najwyższe normy ekologiczne, produkty przyjazne dla zdrowia i środowiska naturalnego. Kolejna kategoria to PARTNERSTWO. Tu oceniane były programy, projekty lub kampanie edukacyjne związane z ochroną środowiska, realizowane we współpracy z firmami, samorządami, fundacjami, uczelniami lub stowarzyszeniami. Czwarta kategoria to EDUKACJA. Ta część objęła wyróżnienia dla szkół, placówek oświatowych i uczelni wyższych realizujących projekty związane z tematyką ekologii i ochrony środowiska naturalnego. W kategorii tej mieszczą się także edukacyjne kampanie społeczne powiązane z tematyką ekologii. Piąta kategoria to WYPOCZYNEK. Na wyróżnienie w tej części mogły liczyć firmy lub podmioty oferujące usługi turystyczne lub rekreacyjne, charakteryzujące się wysokimi walorami w zakresie zdrowia, aktywnego wypoczynku oraz ekologii. Ostatnia kategoria to EKO-ŻYWNOŚĆ. W tej części na statuetkę mogły liczyć produkty naturalne, ekologiczne, przyjazne zdrowiu oferowane na polskim rynku.

W kategorii „Firma” bezkonkurencyjną okazał się Carrefour Polska od lat bardzo intensywnie angażujący się w działania edukacyjne na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania środowiska naturalnego. W kategorii „Produkt” zwyciężył ekologiczny, dolistny nawóz wapniowy CALIO, wytwarzany z muszli skorupiaków morskich, stosowany w uprawach ekologicznych w rolnictwie, ogrodnictwie i przy uprawach sadowniczych. W kategorii ekologicznych programów partnerskich najwięcej głosów uzyskał edukacyjny projekt na rzecz czystości rzek RECYKLING REJS realizowany przez zespół Dominika Dobrowolskiego – znanego podróżnika i ekologa oraz Fundację PlasticsEurope Polska. W kategorii „Edukacja” internauci najwyżej ocenili ekologiczne działania Studenckiego Koła Naukowego Inżynierii Środowiska Politechniki Rzeszowskiej. W kategorii „Wypoczynek” zwyciężyło ekologiczne gospodarstwo agroturystyczne LAWENDOWA OSADA położone na Kaszubach w bezpośredniej bliskości starego bukowego lasu i aromatycznego pola lawendy. Laureatem tej kategorii plebiscytu zostały Zakłady Mięsne WASĄG oferujące certyfikowane, ekologiczne mięso i wędliny z regionu Roztocza na Lubelszczyźnie.

Źródło: ekoinspiracja.ekorynek.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ